Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Mire figyelj, ha egyéni vállalkozást szeretnél indítani online?

A következő cikkben a legfontosabb kérdéseket szeretném körbejárni, amik egyéni vállalkozás indítása előtt hasznosak lehetnek. Maradj velünk akkor is, ha te nem online tervezel egyéni vállalkozást indítani, számodra is lesznek hasznos információk.

Egyéni vállalkozás indítása online – A legfontosabb mérlegelnivalók

  • Milyen nevet válasszunk a vállalkozásuknak? Szabad még az a név és a domain? Keressünk rá a Google-ben, akár közösségi média oldalakon is, milyen találatokat kapunk a név ötletünkre. Emlékeztek pl. a Moana c. Disney mesére, ami egy pornósztár miatt itthon Vaiana néven fut?
  • Nézz utána, milyen vállalkozási forma és adózás éri meg neked a legjobban. Ennek kapcsán érdemes lehet könyvelővel is egyeztetni
  • Van megtakarításod, hitel lehetőséged, van kitől kölcsönkérni a kezdeti időszakra, amíg beindul a vállalkozásod?
  • Van B terv, ha valamiért nem jön össze a vállalkozás?
egyéni vállalkozás indítása online

Milyen lelki tényezőket érdemes megvizsgálni egyéni vállalkozás online indítása esetén?

Mi a legrosszabb dolog, ami történhet? És mi a legjobb? Triviálisnak hangzik, de hidd el, nagyon sokan nem teszik fel maguknak a kérdést: Miért vágsz bele a vállalkozásodba? Mi a te miérted? Fontos, hogy ezzel tisztában légy egyrészt, hogy a kihívásokkal teli időszakokban is tartsa benned a lelket a nagy célod, a nagy miérted. Másrészt könnyen úgy alakulhat, hogy egyre többet dolgozol, egyre jobban utálod és közben még kockázatot is vállalsz ahhoz képest, mintha másvalakinek dolgoznál.

Honnan fogod tudni hogy sikeres vagy? Mit gondolsz most, hová szeretnél eljutni 3 vagy 5 év múlva?

További hasznos kérdések, ha egyéni vállalkozást indítanál (online vagy offline)

  • Ismered az ügyfeleidet? Sokan ezen csak akkor gondolkodnak el igazán, amikor valamilyen nehézséggel szembesülnek. Légy te az üdítő kivétel! Alkosd meg a vásárlói avatar-odat! Akár el is nevezheted. Hány éves? Mivel foglalkozik? Mi érdekli? Hol szokott kikapcsolódni? Mik a kihívások jelenleg az életében?
  • Kik a versenytársaid? Sok kezdő hiszi azt, hogy jó dolog, ha nincsenek versenytársak a piacon. A nulláról ismertséget szerezni nagyon nehéz. Sokkal könnyebb, ha már vannak versenytársaid, megismered őket és meghatározod azt, miben vagy te más, miben vagy különleges. Milyen rések vannak a piacon?
  • Hogy állsz az idővel? Szabó Ágnes, akit a virtuális asszisztensek nagyasszonyának szoktak hívni, mondta egyszer, hogy gondoljanak bele a csoporttagok, az ő órabérük pl. 4000 Ft. míg a takarítónőé legyen a példa kedvéért mondjuk 2000 Ft. Jobban megéri nem foglalkozni a takarítással és kiszervezni, helyette pedig dolgozni. Neked milyen tevékenységeid lesznek, amiket ki tudsz, ki szeretnél szervezni?
  • Milyen az iparágadhoz illeszkedő networking, vagyis kapcsolatépítő rendezvények vannak a környékeden? Még akkor is, ha online vállalkozás indításán gondolkodsz, hasznos lehet a részvétel networking eseményeken, mastermind csoportokban. A későbbiekben számos értékes kapcsolat kialakulhat így: szerezhetsz ügyfeleket, megismerhetsz jövőbeni partnereket, esetleg későbbi alkalmazottakat, vagy egy kiváló mentort, aki kísér az utadon. Járj mindig nyitott szemmel.

Bízom benne, te is találtál hasznos információkat, kezdetben nagyon fontos a marketing stratégia kialakítása is, amiről a linkelt cikkben írtam. Ha segíthetek kialakítani a marketing stratégiádat, örömmel állok a rendelkezésedre egy ingyenes, 30 perces konzultációval!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük