Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Helyi vállalkozást üzemeltetsz? – Így szerezz több ügyfelet!

A helyi keresőoptimalizálás alapjai

A helyi keresőoptimalizálás (angolul local SEO) abban segít Neked, ha helyi üzleted van és egy adott régión belüli ügyfeleket szolgálsz ki, minél több számodra releváns vásárló találja meg az üzletedet. Ez egy rendkívül erős online marketing eszköz, amit viszonylag kevesen használnak ki.

Tudtad, hogy a Google keresések 46%-a valamilyen helyi információhoz kapcsolódik?  Pl. Szombathelyi cipész, soproni fodrász, ceglédi fogorvos, stb. Az emberek 97%-a online keres rá, ha valamilyen helyi szolgáltatást szeretne igénybe venni.* Éppen ezért ma már elengedhetetlen az online jelenlét!

Meglepő, de egy 2019-es adat szerint a vállalkozások 56%-a nem regisztrált még Google fiókot magának. **

Szeretnél üzleteddel Te is felkerülni a Google térképére? Több érdeklődőt, vásárlót szeretnél a vállalkozásod számára?

Milyen előnyei vannak, ha szerepelsz a Google térképen a cégeddel?

Vegyük sorra az előnyöket, amiket a helyi keresőoptimalizálás nagyágyúja, a Google Cégem segítségével elérhetsz:

  • A potenciális vásárlók egy kattintásra vannak Tőled, a Google Cégem regisztrációval könnyedén felhívhatnak Téged, útvonalat tervezhetnek az üzletedhez
  • Fotókat oszthatsz meg a termékeddel, szolgáltatásoddal kapcsolatosan
  • Akciókat, eseményeket tehetsz közzé
  • Az emberek értékelhetik a vállalkozásod
  • A felületen való regisztráció és jelenlét teljesen ingyenes
  • Havi statisztikák segítségével nyomon követheted, mik azok a keresési kifejezések, amik alapján megtalálnak Téged
  • A vásárlók könnyedén kapcsolatba léphetnek Veled telefonon, vagy üzeneten keresztül.

Sokan az értékeléseket nézik meg először, mielőtt egy adott termék vagy szolgáltatás mellett letennék a voksukat. Minél több (és minél jobb) értékelésed van, annál könnyebben megtalálnak Téged a potenciális új vásárlók. A több értékeléssel a Google is előrébb rangsorol majd.

A havi statisztikák -amit rendszeresen kapsz majd a Google-től- segítségével megtudhatod, milyen keresési kifejezésekre érkeznek Hozzád a látogatók í, így a szöveg leírásaidat, akár a weboldalad szövegét ehhez tudod igazítani.

A Google Cégem a helyi keresőoptimalizálásban is sokat segít, hiszen a felhasználó (kereső) helyéhez legközelebbi 3 szolgáltatót mutatja meg. Ha naprakészen tartod, optimalizálod a Google Cégem fiókod, kérsz értékelést a vásárlóidtól, könnyebben előre kerülhetsz a találati listában.

Gondoltad volna, hogy 33%-kal több kattintást kap a felső boxban található első három vállalkozás az organikus találatokhoz képest? Mindezt teljesen ingyen, reklámköltség nélkül.

Hogyan tudsz felkerülni Te is a Google térképre?

Egy nagyon egyszerű és felhasználóbarát felületet kell értelemszerűen kitölteni, amit itt érsz el:

Google Cégem regisztráció

Mi befolyásolja a helyezésedet a Google Cégem profil esetén?

Milyen tényezők befolyásolják a rangsorolást? Hogyan tudod a helyi keresőoptimalizálást még hatékonyabbá tenni?

  • Fontos rangsorolási szempont a relevancia – mennyire releváns az általunk nyújtott termék, szolgáltatás a keresésre (Fontos, hogy teljeskörűen kitöltsd az adatlapot és pontosan fogalmazd meg a leírást is)
  • Távolság – azt hiszem, ez egyértelmű. Ha épp Sopronban vagyok és gázszerelőt keresek, nem lesznek számomra relevánsak a debreceni gázszerelők. Itt fontos megjegyezni, ha a kereső nem szerepelteti a település nevét a keresésben, akkor a Google a tartózkodási helye alapján kalkulál Ezért fontos, ha fizikai üzlettel rendelkezel, szerepeltesd a pontos címet.
  • Kiválóság
    • Kapott értékelések száma és az értéke (ideális esetben olyan emberektől érkezzenek az értékelések, akik az adott területen élnek)
    • Kapott linkek minősége és mennyisége – az egyik legfontosabb rangsorolási szempont a Google szemében, ha sokan hivatkoznak Rád ill. a weboldaladra (A Moz egy 2017-es felmérése szerint)
    • A weboldalad organikus találati listán való elhelyezkedése
    • A weboldalad SEO beállításai- kulcsszavakra célzás a weboldal szövegezésében (cégnév, cím, és telefonszám szerepeljen a weboldaladon)
Fontos, hogy Rád találjanak az ügyfelek?

További tippek ötletek a helyi keresőoptimalizálás erősítéséhez

  • Válaszold meg a kapott értékeléseket! – Gondoltad volna, hogy az emberek 63,6%-a ellenőrzi a Google értékelést, mielőtt felkeres egy fizikai üzletet? 10-ből 6 vásárló keres rá a Google-ben az értékelésekre. ***
  • Adj legalább  10 képet a profilodhoz – itt természetesen nem stock fotókra gondolok, hanem lehetőség szerint egyedi és saját fényképekre
  • Listázd a nyújtott szolgáltatásokat, az elérhető termékek körét
  • Adj hozzá egy “gyakran ismételt kérdések” szekciót a profilodhoz és kérd meg a rokonaidat, ismerőseidet, válaszolják meg a kérdéseket
  • Tudtad, hogy akár posztokat is közzé tehetsz a Google Cégem profilodban? – ezt a lehetőséget sem érdemes kihagyni!
  • Kérj értékelést a vásárlóidtól! – az értékelések 270%-kal növelhetik a konverziót!
  • Készíts  lokalizált tartalmakat, vagyis olyan tartalmakat, ami a helyi közönségnek releváns
  • Szerepeltesd a címedet, ahol lehet az online felületeket (Facebook-on, weboldalon)
  • Szerepelj üzleti címtárakban – ha van ilyen a településeteken
  • Szerepeljen a weboldaladon is a Google térkép

Remélem hasznos volt Számodra ez a bejegyzés. Köszönöm, ha megosztod másokkal is. További hasznos marketing témájú blogcikkekért látogasd meg a blogom!

*forrás: LinkedIn Learning

** forrás: Ahrefs

*** forrás: Semrush

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük