Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Mit jelent a keresőoptimalizálás?

A legfontosabb információk egy helyen, amit vállalkozóként a keresőoptimalizálásról tudnod érdemes

Mit jelent a SEO, vagyis keresőoptimalizálás?

A SEO egy angol kifejezésből származó mozaikszó, a Search Engine Optimization rövidítése, ez magyarul keresőoptimalizálást jelent. A SEO célja a weboldal organikus elérését növelni. Mit jelent ez a gyakorlatban?

Egy egyszerű példával szeretném szemléltetni. Pl. kiadó irodát keresek Szolnokon és ezt írom be a keresőbe. Az alábbi találati listát kaptam. A zölddel jelöltek az organikus, míg a piros találatok a fizetett hirdetések.

Organikus és fizetett találatok a Google-ben

A keresőoptimalizálás abban tud segíteni a vállalkozásodnak, hogy minél előrébb kerülj a Google találati listáján, ha számodra releváns kulcsszóra keres rá a potenciális ügyfél. 

Miért hasznos Neked a keresőoptimalizálás?

Te le szoktál görgetni a 7-8. találati oldalra, ha keresel valamit? Azt hiszem, azt nem kell magyarázni, miért jó, ha a vállalkozásod előrébb szerepel a Google találati listáján. Ez több potenciális ügyfelet, vagyis több potenciális bevételt jelent a vállalkozásodnak.

Szilágyi Balázstól (Honlapra fel) tanultam a keresőoptimalizálást, ő mondta, hogy a honlapoknak három nézőpontja van, amiről szerinte nagyon sokan megfeledkeznek vállalkozóként.

Az első nézőpont, ahogy Te, a vállalkozó tekintesz a honlapodra. Számodra a honlapod egy pénzkereseti eszköz.

A másik nézőpont, ahogy a látogató, vevő látja a honlapot.

A harmadik nézőpont pedig, ahogy a Google keresőrobotok tekintenek a honlapra.

Szilágyi Balázs szerint nagyon sok vállalkozó ejt hibát azzal, hogy „leragad” az első nézőpontnál és nem tud a vevői szemével tekinteni a weboldalára.

Google kereső

Miért jó, ha tudsz a vevőid fejével gondolkodni?

Kommunikációd során használod azokat a kifejezéseket, amiket a vevőid alkalmaznak, amikor a Google-ben keresnek valamit? Tudod, vajon mi járhat a fejükben, amikor rákeresnek a te termékeidre/szolgáltatásaidra? Erről szól a kulcsszó kutatás, hogy megértsd, milyen problémája, kihívásai vannak a vásárlóidnak. Mire keresnek választ? Mi foglalkoztatja őket, amikor a keresőbe írják a te terméked/szolgáltatásod nevét? Mire keresnek még ezzel egyidőben?

Mit érdemes tudni a Google keresőrobotokról?

A Google keresőrobotok folyamatosan megfigyelik, feltérképezik, indexelik és rangsorolják az oldalakat. Teszik ezt azzal a céllal, hogy a látogató keresésére minél jobb minőségű, megbízható és releváns találatokat adjon.

Egy felmérési eredmény a keresőoptimalizálás hasznosságáról

Egy technológiai válallat, a Parse.ly felmérése során 3000 weboldal és 10 milliárd oldalmegtekintést vizsgáltak. A felmérés során arra az eredményre jutottak, hogy a weboldalak forgalmának a fele érkezik a keresőóriás Google-ből, ugyanakkor mindössze negyede a Facebook-ról. Ebből az eredményből is látszik, mennyit segíthet a keresőoptimalizált tartalom a honlapok előrébb rangsorolásában.

SEO, vagyis keresőoptimalizálás

Milyen elemei vannak a sikeres keresőoptimalizálásnak?

A SEO szakértők rendszerint 3 elemet különböztetnek meg, amik szükségesek a sikeres keresőoptimalizáláshoz, ezek a következők:

  1. technikai SEO
  2. kiemelkedő minőségű tartalom
  3. linkek

  1. A technikai SEO azt jelenti pl. hogy egy adott oldal mennyire gyors és biztonságos, illetve hogy mobilbarát-e, vagyis mobil eszközön is megfelelően jelenik-e meg a tartalom. Ha ezek a feltételek teljesülnek, a Google szívesebben rangsorolja előre az oldalakat.
  2. Kiemelkedő minőségű tartalom: sok külföldi és hazai online marketinges és keresőoptimalizálással foglalkozó szakértő hangoztatja, hogy : „Content is king” vagyis a keresőoptimalizálásban a „tartalom a király”. A látogatónak és a keresőnek is fontos szempontok a szakértelem, a hitelesség és a megbízhatóság.
  3. Mit jelentenek a linkek? Röviden csak annyit említenék meg erről, hogy minél több, minél „értékesebb”, vagyis látogatottabb honlapról kap linket egy weboldal, ami relevánsnak számít a honlap témája kapcsán is, annál előrébb fogja hozni a keresőóriás az adott weboldalt. Mit jelent, hogy releváns legyen az oldal? Pl. egy kertészettel foglalkozó honlap számára nem releváns egy link egy állatorvostól.

További hasznos online marketing ötletekért nézz szét az online marketing témájú blogomon, ingyenes konzultációra pedig itt tudsz jelentkezni.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük