Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Kulcsszó kutatás – az első és egyik legfontosabb teendő

Mit jelent a kulcsszó?

 A legegyszerűbben úgy fogalmazhatjuk meg, hogy a kulcsszó, amit a keresőbe beírunk, amikor meg szeretnénk találni valamit az interneten. A példa kedvéért most a kulcsszó, amit használok a „kék szandál”:

Google keresés

Miért a kulcsszó kutatás az első és egyik legfontosabb teendő új vállalkozás indítása esetén?

Új vállalkozás indítása esetén, de meglévő vállalkozásnál is 3-6 havonta érdemes egy kulcsszó kutatást és kulcsszó elemzést elvégezni. Erre a Google saját ingyenes terméke, a Google keyword planner tökéletesen alkalmas. Az ingyenes verzióban nem látunk pontos keresési eredményeket, csak a nagyságrendeket, de úgy gondolom, induláskor ez bőven elegendő.

A Google Keyword planner használata

A Google kulcsszótervező használatát egyszerű elsajátítani: a legfelső piros téglalapnál szerepel a beírt kulcsszó, a példánkban a „vállalkozás indítás”. Alatta javasol kapcsolódó kifejezéseket a felhasználók korábbi keresései nyomán. Lent pedig a Google által relevánsnak ítélt további kulcsszavak listáját láthatjuk. Ezzel azért fontos tisztában lennünk, mert ha tudatosan ezeket használjuk a kommunikációnk során, jobban megragadjuk a célközönség figyelmét, ezután pedig a Google is jobban elismer, vagyis előrébb rangsorol majd.  

kulcsszótervező
Google kulcsszótervező használat közben

Mi a célja a Google-nek?

A Google célja, mint minden profitorientált vállalkozásé, hogy maximalizálja a bevételeit. Honnan van bevételük? Főleg a fizetett hirdetésekből, amik a találati lista tetején jelennek meg.

Ezt azáltal tudja elérni, ha az emberek számára releváns, hasznos tartalmat nyújt, hogy eszükbe se jusson másik keresőt használni. Azok a jó tartalmak a Google szemében is, amik a látogatónak szólnak elsősorban. A kulcsszó halmozás, ami működött régen, ma már akár büntetést is vonhat maga után. Természetesen fontos, hogy a kulcsszavak elhelyezésre kerüljenek a szövegben, de úgy, hogy a szöveg természetesnek hasson.

Milyen kulcsszavak léteznek? Mikor milyen szándékkal keresnek az emberek?

A kulcsszavak 3 fő típusát különböztetjük meg a keresés módja és a felhasználók szándéka alapján:

  • Információs kulcsszavak: – a keresések kb. 80%-a információs célú. Pl, mikor jelenik meg Lady Gaga következő filmje? Hogyan kell kicserélni egy villanykörtét? Ezek nem túl értékesek abból a szempontból, hogy itt nem a vásárlás a célja a felhasználóknak, hanem információszerzés. Mégse becsüljük le ezeket a kulcsszavakat, mert ha jó tartalmat készítünk és elnyerjük a potenciális vevők bizalmát, nagyobb eséllyel tér vissza hozzánk vásárolni a jövőben.
  • Navigációs kulcsszavak: itt már valamilyen márkához kapcsolódóan keresnek a felhasználók, vagyis azt írják be a keresőbe pl. „Nők lapja cafe cikkek” vagy „Volánbusz menetrend” vagy „Facebook belépés”
  • Tranzakciós vagy kereskedelmi kulcsszavak: Ezek a legértékesebb kulcsszavak, mivel itt a legnagyobb a vásárlás valószínűsége az interneten böngésző felhasználó részéről. Ezeknél a kulcsszavaknál a legnagyobb a verseny mind az organikus, mind a fizetett hirdetések esetén. Itt már valami ehhez hasonlót írnak be az emberek a keresőbe: „kék szandál vásárlás”, 12-es gyerekbicikli”
kulcsszó

Ha tartalmat készítünk, fontos megértenünk a kereső szándékot, mivel ha épp vásárolni akar a felhasználó, pl. azt írja be a keresőbe hogy „babakocsik vásárlás” akkor nem blogcikket akar olvasni erre a kulcsszóra. Ha viszont azt írja be, hogy „babakocsi tesztek” , hogy „babakocsi összehasonlítás” vagy azt, hogy „legjobb babakocsi” akkor valószínűsíthető, hogy még csak az infomációgyűjtés fázisában tart és még nem érett meg a fejében a gondolat, hogy konkrétan milyen babakocsit szeretne megvenni.

Éppen ezért fontos, hogy ha tartalmat készítesz, ne csak egyszerű keresésekben, hanem keresési munkamenetekben gondolkodj. Mit jelent ez?

Vegyük az előző példánkat, amikor valaki babakocsit keres. Először tájékozódik, babakocsi teszteket, véleményeket olvasgat. Ha ebben a szakaszban találkozik a nevünkkel, megérik benne a vásárlás gondolata és újra a mi márkanevünkkel találkozik, nagyobb eséllyel vásárol tőlünk, hiszen „már ismer”, egyszer már kisegítettük őt. Ezért fontos jó minőségű blogcikket nyújtani az információs célú keresésekre.

Ha keresőoptimalizált tartalmat szeretnél az oldaladra, keress bátran! A Marketing blogomon további hasznos tartalmakat találsz, kövess be a Facebook-on

is!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük