Még mindig csak gondolkodsz a saját blog indításán? Ne hagyd ki ezt a hatalmas ziccert az online kommunikációdból! A blog indítása számos előnnyel rendelkezik: nem igényel komoly befektetést a kezdetekben, hosszútávon mégis komoly passzív bevételi forrás lehetőségét hordozza. Egy külön blogbejegyzést szenteltem annak, miért érdemes céges blogot indítani?
Sok vállalkozás még mindig csak a Facebook kommunikációval foglalkozik annak ellenére, hogy egyre rosszabbak az organikus (hirdetés nélküli) elérések.
Általánosságban elmondható, hogy a weboldalakra érkező forgalom nagy része a Google keresőből érkezik.
A blog a legstabilabb látogatói forrás a weboldalak tekintetében, az egyetlen jelentős passzív forrás, ahonnan látogatók érkezhetnek a honlapodra. A passzív természetesen nem azt jelenti, hogy nem kell vele egyáltalán foglalkozni, hanem azt, hogy egy jól megírt blogcikk akár évekig terelhet látogatókat a keresőből a weboldaladra.
Abban pedig biztosan egyetértünk, hogy minél több a látogató, annál több potenciális vásárlót jelent a vállalkozásodnak.
Mire lesz szükséged egy blog indításához?
A következőkben azt szeretném sorra venni, mire lesz szükséged ahhoz, hogy elindíthasd a saját blogod.
Talán triviálisnak hangzik, de nem árt, ha szeretsz írni… és nem tehernek érzed a blog írását. Fontos, hogy lelkesítsen, érdekeljen a téma Téged, így lehet fenntartani hosszútávon is egy blogot.
Fontos, hogy már az elején tisztázd, mi a célod a bloggal, hogyan illeszkedik a marketing stratégiádba.
A leggyakoribb és legkézenfekvőbb, amikor valaki azért kezd el blogolni, hogy a releváns szakmai cikkei segítségével a közönség szemében a témája szakértőjévé váljon, akitől szíves örömest vásárolnak az emberek.
Vannak olyan blogok is, melyek kifejezetten reklámbevétel céljából készültek. A nagy látogatottságot kihasználva az oldalon elhelyezett reklámok, szponzorált tartalmak segítségével passzív jövedelemhez lehet jutni.
Fontos, hogy meghatározd a célcsoportodat. Kinek fog szólni a blog? Milyen problémákra, kihívásokra keres megoldást a célcsoport? Mik a vágyaik? A félelmeik?
Ezek kiderítésében a kulcsszókutatás is nagy segítségedre lehet. Ebben a blogbejegyzésben megtudhatod, hogyan tudod ingyenes eszközökkel akár néhány óra alatt felmérni, milyen témák, kifejezések népszerűek a témád kapcsán.
Ha terméket, vagy szolgáltatást értékesítesz, az ügyfelekkel kapcsolatban álló munkatársak rengeteg hasznos információkkal szolgálhatnak arról, miket kérdeznek leggyakrabban az ügyfelek. A legtöbbször felmerülő kérdések, az iparágad kapcsán fennálló tévedések tisztázásával két legyet üthetsz egy csapásra. Egyrészt tehermentesítheted az ügyfélszolgálatot, másrészt edukálhatod a célközönséged is.
Ha kifogytál az ötletekből, nyugodtan kérdezd meg a látogatóidat, követőidet, miről olvasnának szívesen.
Hol érdemes blogot indítani?
Technikai tudnivalók blog indítása kapcsán
Alapvetően két lehetőséged van technikai értelemben a blog indításakor: az egyik, hogy egy ismert blogoldalon ingyenesen regisztrálsz, a másik pedig, hogy lefoglalsz egy saját domain nevet, tárhelyet és azon indítasz blogot. Előbbi megoldás teljesen költségmentes, utóbbi is néhány ezer Ft-ba kerül éves szinten.
Blog indítása ingyen, vagyis az ingyenes blogfelületek előnyei
Ingyenes felületek pl. a blog.hu vagy a reblog.hu az Index és az Origo hírportálok blog felületei. Előnye, hogy a szerkesztők átnézik a publikált cikkeket és ha tetszik nekik, akár az Index vagy az Origo főoldalára is kikerülhet a cikked.
A felületek nagyon felhasználóbarátak és szinte percek alatt létre tudod hozni a blog felületet saját részre. Hátránya, hogy ebből nem lehet “pénzt csinálni” ill. hogy nem saját részre érkezik a látogató forrás.
Blogolás WordPress felületen
Soha nem volt még ennyire egyszerű programozói tudás nélkül weboldalt létrehozni. A WordPress tartalomkezelő segítségével egyszerűen és gyorsan létrehozhatod a honlapodat. WordPress blog indításához számos videót találsz a YouTube-on.
Először egy domain-t kell lefoglalnod: www.ablogodneve.hu, majd a tárhelyet. Ezt követően pedig a wordpress-t kell telepíteni. Ez első olvasatra ijesztően hangozhat, de hidd el, hamar belejössz, ill. könnyedén ki is szervezheted ezt a feladatot, ha nincs kedved vele foglalkozni.
Milyen témákról írj?
A céges blog indítása c. blogbejegyzésemben sorra vettem a legfontosabb témaköröket, amik segíthetnek témát választani, miről érdemes írnod a blogodban ill. azt is alaposan körbejárom, mitől lesz sikeres a blog. Céges blog szövegírás kapcsán mindenképp érdemes átfutni a hatékony szövegírási kisokost is!
Mik a gyakori hibák a blog indításakor?
- Félelem attól, hogy nem tudunk jól írni – téves, mivel a szövegírás tanulható
- Kevés tartalom – az online marketing titka a mennyiségben rejlik (természetesen ez nem azt jelenti, hogy a minőség nem fontos!)
- Nem arról ír a szerző, ami releváns az adott kulcsszóra*
- Írás közben elkalandozik és csapong a témák között
- Nem olyan témát választ, ami igazodik a honlap témájához – pl. Egyszer kertészeti témában publikál bejegyzést, a következő a főzésről szól, a harmadik meg kerti szabadidős tevékenységekről
- Az a jó honlap ami lefed egy réspiacot
- Szakszavakat használ, amit nem ért meg a célközönség – ne a konkurenciának írj, hanem a potenciális vásárlóknak!
* példaként szeretném hozni, nemrég egy coaching témájú szolgáltatónak készítettem kulcsszó kutatást. A coach egyik kedvenc témája a női tehetséggondozás, női vezetők a vállalatoknál.
A Google a “női vezetők” kulcsszóra gépjármű oktatót ajánl, aki kifejezetten női sofőrökkel dolgozik. Vagyis a Google szemében a „női vezetők” teljesen mást jelent, mint amilyen témáról mi írni szerettünk volna.
Másik kedvenc példám, mikor egy ügyfél azt szerette volna, hogy az “örökség” kulcsszóra rangsoroljon a weboldala (műemlékvédelemmel foglalkoznak).
Aki az “örökség” kulcsszót írja be a Google-be, egy “Örökség” c. filmet keresi, esélyünk sem lett volna rangsorolni műemlékvédelem témájú oldallal.
Mire jó még egy blogbejegyzés?
- Csalianyag lehet feliratkozók gyűjtéséhez
- Hírlevélben is kiküldheted a meglévő listádnak
- Közösségi médiában is megoszthatod az elkészült új blogbejegyzéseket, ill. bátran oszd meg időről időre a régebbi bejegyzéseket is, aminek újra szezonalitása van.
Hogyan népszerűsítheted a blogod?
A blogodat a közösségi médiában, vagy fizetett hirdetések segítségével népszerűsítheted. A keresőoptimalizált tartalom is a segítségedre lehet, utóbbinál sok türelem szükséges, amíg beérik a gyümölcse a fáradozásaidnak.
Összefoglalás
Milyen előnyökkel jár a céges blog írás?
- edukálhatod vele az ügyfeleid
- szakértői státuszt ad a témád, szakterületed kapcsán
- ingyenes reklámlehetőséget biztosít
- Tehermentesítheted az ügyfélszolgálatos kollégákat
Fontos, hogy értéket akarj adni és ne közvetlenül eladást akarj generálni a blogcikkekkel.
Gyakori tévhit, hogy az emberek csak vásárlási céllal használják az internetet. Elsősorban információt keresnek és az alapján hoznak meg vásárlási döntést.
Hasznosnak találtad a blogcikket? Kérlek, oszd meg másokkal is. Elakadtál? Segítségre van szükséged? Beszéljünk! Ingyenes, 30 perces konzultációért keress bátran!