Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Miért indíts céges blogot?

A céges blog kiváló lehetőséget teremt arra, hogy építsd a márkádat, segítségével szakértői státuszba kerülsz, ha kellő alkalommal találkozik a neveddel/a céged nevével a célközönséged. Lehet, most épp nincs szüksége egy új babakocsira, de ha lesz, eszébe jut(hat) majd a te bababoltod.

A megfelelő kulcsszavakra írt keresőoptimalizált tartalommal előrébb szerepelsz majd a Google találati listáján. Ne aggódj, ha most még nem érted, mit jelent a kulcsszó kutatás, vagy a keresőoptimalizálás, a blogban találsz róla információt. A keresőoptimalizált szövegírás előnyeiről is olvashatsz egy korábbi bejegyzésben.

céges blog

A kulcsszavakról, kulcsszó kutatásról szóló bejegyzésben már áttekintettük, hogy a Google keresési mezőjébe beírt kulcsszavak 80%-a információs célú, vagyis a keresés ebben a szakaszában még nem akar vásárolni az interneten böngésző személy. Egyelőre még csak keresi, melyik a legjobb C-vitamin, vajon mit jelent, hogy zsibbad a bal karja, mi a legújabb fürdőruha divat, vagy épp melyik jelenleg a legnépszerűbb film.

Ezek a keresések nem generálnak közvetlen eladásokat számunkra, de a blogbejegyzések segítségével ott lehetünk a célközönségünk szeme előtt. Ha megérik benne a vásárlási döntés, nagyobb eséllyel választja a mi vállalkozásunkat, akit „már ismer” és aki már bebizonyította, hogy ért a témához, mint egy vadidegen céget.

céges blog

Milyen tartalmak kerülhetnek a céges blogba?

A következőkben annak kapcsán szeretnék ötletekkel szolgálni, milyen tartalmakkal lehet feltölteni a céges blogot:

  • edukáció a terméked, szolgáltatásod kapcsán – A céges blog kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy edukáld a célcsoportot. Pl. ha coaching szolgáltatásod van, írhatsz arról, mit jelent a coaching, mikor érdemes coach szakemberhez fordulni, mi történik az első találkozás alkalmával, stb. Ha webáruházad van, a lehetőségek tárháza szinte végtelen: írj arról, hogyan kell használni a termékedet, kinek lehet hasznos, milyen problémákat lehet megoldani a termék használatával, stb.
  • esettanulmány: mi történt Annával, aki használta a webáruházadban kapható új babakrémet, és mi történt Klárival, aki nem kente be semmilyen krémmel a babája bőrét
  • sikerek, fontos események a vállalkozás életéből pl. új kolléga bemutatása, csapatépítés, új irodába költözés, új közösségi média csatornán való jelenlét
  • vendégcikk, amit egy partnered ír meg azért cserébe, hogy linkeled őt az oldaladról
  • bármilyen a témádhoz kapcsolódó egyéb tartalom

Mitől lesz sikeres a céges blogod?

  • olyan tartalomról írj, ami érdekli az embereket, ami egy félelmükre, vágyukra ad megoldást
  • fontos, hogy itt még ne az eladás legyen a fő cél, hanem hogy segíteni akarj az embereknek megoldani egy problémáját
  • sok blogcikked legyen. Mennyi az a sok? Kb. 20 cikk és néhány hónap után lehet érdemi eredményeket várni egy új weboldaltól. A későbbiekben is átlag heti 1 blogcikkel érdemes kijönni, de legalább havi 2-vel.
  • Használj képeket! Ezek növelik az eredményességet. A legjobb mindig az, ha van lehetőséged saját képeket használni. Ha ez valamiért nem megoldható, akkor használj stock fotókat, amiket pl. a Pixabay, Pexels vagy Unsplash oldaláról tudsz letölteni.
céges blog

Céges blogot vagy vlogot indítsunk?

Egyre népszerűbbek a videós tartalmak, de még mindig kevés vállalkozás szerepel a YouTube-on, a TikTok-on. Ha van affinitásod videós tartalmak készítéséhez, mindenképp hatalmas versenyelőnyt jelenthet a vállalkozásodnak a piacon. A YouTube további előnye, hogy egy elkészült videó passzív látogatói forrás lehet akár évekkel az elkészülte után is. Ezzel szemben, ha csak a Facebook-on osztasz meg valamit, az néhány napon belül eltűnik a süllyesztőben. Szóval, ha érzed magadban a hívást, videóra fel!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük