Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Mi az a tartalomnaptár és hogyan állítsd össze a sajátod?

Tudom, hogy elfoglalt vagy és ezer más fontosabb teendőd van, minthogy a Facebook-ra posztolj. Sejtem, néha lelkiismeret furdalásod van amiatt, hogy tudod, hogy jó lenne már végre megosztani valamit, de amikor végre tudsz rá szakítani egy fél órát, nem jut eszedbe semmi.

Csak ülsz az üres Word dokumentum előtt…

Milyen előnye van a tartalomnaptár készítésének?

Időt spórolsz meg vele, ha egyszer nekiülsz és akár egy hónapra előre elkészíted a bejegyzéseid. Vigyél bele valamilyen logikát! Pl. minden héten hétfőn megoszthatsz egy ügyfél sztorit, szerdánként egy blogbejegyzést, péntekenként meg valami könnyedebb tartalmat, akár vicceset – persze ha a témaköröd ezt engedi. Készíthetsz havi tematikát is. Ez nagyban megkönnyíti a készülést, egyszerűsíti az életed, ha a stratégiába illesztve az üzleti célokat szem előtt tartva gondolsz a közösségi média posztokra és a blogbejegyzésekre.

tartalommarketing

Milyen eszközökre lesz szükséged tartalomnaptár készítéséhez?

Azt gondolom, kezdetben tökéletesen elég lesz egy Excel táblázat is vagy egy közös naptárfelület, amit elér minden csapattag, aki részt vesz a tartalom készítésében. Lehet egy erre a célra létrehozott Google naptár felület.

Különböző színnel jelölhetitek azokat a naptárbejegyzéseket, ahol már elkészült a tartalom, ahol forrásanyagot kell még gyűjteni. Akár a csapattagoknak is lehet különböző színe, így mindenki tudni fogja, ha épp rá várakozik egy feladat. A következőkben pedig nézzünk néhány haladóbb ötletet.

Haladóbb tartalomnaptár készítési ötletek

Ennél kicsit haladóbb megoldás a projekt menedzsment szoftverek használata, én a következőket használtam már: az ingyenes Trellot sokan javasolták vagy az Asana-nak is van ingyenes verziója. Legutóbb a Jira-t dicsérték többen is, de még nem próbáltam.

Itt találod a 10 legnépszerűbb projekt menedzsment szoftvert.

Miről írhatsz bejegyzést?

A továbbiakban összeszedtem néhány ötletet, ami segíthet, ha épp nem tudod, miről írj.

  • Mi történt a vállalkozásod háza táján? Új kollégád lett? Rekord bevételt értetek el? Új helyszínre költöztetek? Bátran oszd meg a követőiddel!
  • Mit tanulsz? Mit olvasol épp?
  • Edukációs célú tartalmak.
  • Tévedések az iparágad kapcsán.
  • A vevőid részéről gyakran ismételt kérdések, kifogások
  • Személyes értékrended.
  • Ügyfélsztorik, történetek. Hogyan változott az életük, miután megvették a te terméked, szolgáltatásod.
  • Megnézheted, miről írnak a konkurenseid. Fontos! Ne másold le őket, csak meríts ötletet belőle!
  • Ne félj újra megosztani a korábbi tartalmaid, korábbi blogbejegyzéseket. Ha az iparágad engedi, a szezonális tartalmakat is nyugodtan előveheted és leporolhatod évről évre.
  • Egyénfüggő, ki mennyire akar megosztani tartalmat a magánéletéről, családi életéről
  • Értékesítés célú posztok – természetesen az értékesítési célú bejegyzéseknek is van helye a közösségi médiában, de arra érdemes odafigyelni, hogy arányaiban kevesebb legyen. Mindig tegyél bele valamilyen „call to action”-t, vagyis cselekvésre való felhívást, pl. „hívj bennünket” „látogasd meg a weboldalt”  „rendeld meg” „próbáld ki” stb.
  • jeles napok, ünnepek, évfordulók, világnapok kapcsán is nyugodtan tegyél közzé egy bejegyzést

A minap hallottam azt az ötletet hatékony címsor írása kapcsán azt javasolta az előadó, hogy nézzünk meg bulvármagazinokat, olyan témakörben, ami még véletlenül se egyezik a mi témánkkal és olyan szemmel nézzük, melyek azok a címsorok, melyekből ötletet meríthetünk a saját címsoraink megírásához.

Másik tipp, hogy ne félj újra megosztani a korábbi tartalmaid, korábbi blogbejegyzéseket. Ha az iparágad engedi, a szezonális tartalmakat is nyugodtan előveheted és leporolhatod évről évre.

Elakadtál? Segítségre van szükséged? Sokszor egy jó beszélgetés is át tud lendíteni a holtponton. Kiszerveznéd a közösségi média kommunikációd?

Ingyenes konzultációra itt tudsz jelentkezni.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük