Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Tartalommarketing – a legfontosabb információk egy helyen, amit a tartalommarketingről tudni akartál

Mit jelent a tartalommarketing?

„A tartalommarketing tartalmak előállítását, megjelentetését, megosztását jelenti márkánk hírnevének és ismertségének növelése céljából.” – (Forrás: www.webshark.hu)

A tartalommarketing célja továbbá, hogy potenciális ügyfeleket vonzzunk magunkhoz, és ami még fontosabb, meg is tartsuk őket. Hitelességet tudunk vele építeni, segít a látogatókat értékes vásárlókká konvertálni. Segítségével hűséges követői bázist hozhatunk létre.

Máté Balázs definíciója szerint: „A tartalommarketing gyakorlatilag a vásárlókkal és lehetséges vásárlókkal való kommunikáció művészete, ami úgy folyik, hogy az közben vásárlásra nem ösztönöz.”

Ez a definíció furcsán hangozhat, mert természetesen a hosszútávú célja minden vállalkozásnak az eladás ösztönzése, de ha ettől hangosak a szövegeid, hogy te mindenáron el akarsz adni valamit, akkor amikor az emberek még csak tájékozódni szeretnének, nem lesz népszerű a tartalmad.

A tartalommarketing egyelőre még csak felhívja a figyelmét a vásárlódnak, megtartja és megszerzi a bizalmát. A látogatóid így lojálisak lesznek és felnéznek a szakmai kompetenciádra. Ha megérik bennük a döntés, hogy vásárolni is szeretnének, hamarabb fog eszükbe jutni a Te vállalatod, aki felé már bizalmat táplálnak, mint egy vadidegen márka.

tartalommarketing

Milyen formában jelenhet meg a tartalmunk?

Megjelenhet blogposztban, divatos mostanában a  videó vagy podcast készítés, de felvehetünk online kurzusokat is. A tartalommarketing égisze alá tartozhat egy infografika vagy bármilyen ingyenes eszköz, applikáció, sablon, ellenőrző lista, e-book.

Az iparágadtól és a stratégiai céljaidtól függ, milyen eszköz jó Neked. Pl. ha receptes oldalad van, működhet egy blogposzt vagy egy videó, de nem valószínű, hogy a podcast a te műfajod lesz.

Miért kell egyáltalán tartalmat adni?

Talán furcsának tűnik, miért adj információt, tartalmat ingyen.

Ma már bármerre nézünk, bárhová fordulunk, mindenhol reklámokkal találkozunk. Sokan -különösen a fiatal korosztály- immunissá vált rá. A felmérések alapján a fiatal generáció még a lehetőségét is igyekszik elkerülni, hogy reklámmal találkozzon, mert nem bízik benne.

Ehhez képest, a reklám tukmálásával szembeállítva a tartalommarketing értéket ad. Ha jól végezzük a dolgunk, ahhoz igazodik a blogposztjaink, videóink témaválasztása, amire a látogató kíváncsi. Egy jó kulcsszó kutatásból ki kell, hogy derüljön, mire keresnek a témádban a potenciális vásárlóid. A különböző kulcsszó típusokról ebben a bejegyzésben írtam korábban.

tartalommarketing

A potenciális vásárló megoldást keres valamilyen problémájára, keresgél és szembejön vele a Te blogcikked. Ha elég meggyőző a tartalmad, ha szakértője vagy a témádnak, mire megérik benne az elhatározás, hogy vásárolni akar, ha egy helyen látja a Te és a konkurenciád márkanevét, egyértelműen feléd fog hajlani, hiszen Téged „már ismer”, Te már megszerezted korábban a bizalmát. Érdemes elolvasnod, miért javaslom céges blogot vezetni.

Minél több blogbejegyzés szerepel az oldaladon, annál több kulcsszóra szerepelsz jól a keresőben, amik előbb-utóbb egymást erősítik, a végeredmény a folyamatosan növő látogatószám lesz, akik nagyobb eséllyel vásárolnak majd a Te termékedből vagy szolgáltatásodból, mint a konkurenciától, „ahonnan nem kaptak semmit”.

Milyen tartalmat kedvelnek az emberek?

Nincs rá egyértelmű recept, hogy milyen stílus, milyen videó, milyen kép jön be a látogatóknak. Lehet, hogy az egyik szolgáltató cég ügyfelei az almát részesítik inkább előnyben, míg a másik ugyanolyan szolgáltató cég ügyfelei a körtét. Ezért fontos, hogy kísérletezz a tartalomkészítés során, mi az, ami a Te célközönségednek bejön.

Sokan élnek azzal a kifogással, hogy „de én nem tudok írni”. Hidd el, csak elkezdeni nehéz, utána szinte magától menni fog.

A HubSpot felmérése szerint azok a cégek, akik rendszeresen blogolnak, 13x jobb eséllyel érnek el pozitív megtérülést a kampányaik során.

tartalommarketing

Milyen tévedések vannak a tartalommarketing kapcsán?

Sokan a tartalommarketinget vagy angolul „content marketinget” azzal azonosítják, hogy csak posztokat kell közzétenni a közösségi média oldalakon meg blogcikkeket írni a weboldalra, pedig ennél sokkal összetettebb: hozzá kell ahhoz járulnia, hogy nőjön a weboldalad látogatottsága, a hírlevél feliratkozóid száma, a közösségi média követőtáborod nagysága. A jó tartalommarketingnek a stratégiád részévé kell válnia.

Marketing szakemberek régóta mondják, hogy „content is king” vagyis még mindig a tartalom a király a keresőoptimalizálásban és az online marketingben is. A Google keresőrobotnak és a látogatónak is nagyon fontos szempont, hogy minőségi tartalmat nyújts, ezzel szakértői szerepkörbe kerülsz a keresőóriás és a potenciális vásárlód szemében is.

A tartalommarketing részei

Alapvetően két fontos része van a tartalommarketingnek, az első a tartalom létrehozása, a második pedig annak megosztása, hirdetése abból a célból, hogy az üzenetünk minél több emberhez eljusson.

tartalommarketing

Hol jelenhet meg a tartalmad?

  • a keresőben (keresőoptimalizálás révén)
  • fizetett hirdetésekkel
  • közösségi média hálózatokban
  • csoportok, közösségek felületein
  • hírlevélben

Ezek közül a legnépszerűbbek a keresőre épülő tartalmak és a közösségi média. Itt fontos kiemelni, hogy ha csak a közösségi médiára építesz, lehet egyszeri kiugró eredményed, de ez hamar lecseng, vagyis hamar eltűnik a tartalom az emberek szeme elől.

Ha viszont arra koncentrálsz, hogy a keresőben érj el jó eredményeket, sokkal kiszámíthatóbb, egyenletesebb növekedésre számíthatsz, ami kiállja az idő próbáját.

Érdemes az iparágad, a helyszíned sajátosságait is végiggondolni a stratégia készítése során, mely csatornák lehetnek alkalmasak a vállalkozásod népszerűsítésére.

Kiadó irodát pl. nem lehet a Facebook-on értékesíteni, mert jellemzően az ingatlan.com-on, vagy ingatlanosnál keresnek az emberek szabad irodát. Arra viszont tökéletes a Facebook, hogy márkát, ismertséget építsünk általa. Egy kisebb városban ismerősök és azok ismerősei is hamar megtalálnak egy idő után, ha irodát keresnek.

Ami a közösségi média kommunikációt illeti, érdemes egy jelenléttel kezdeni és utána bővíteni a csatornák számát, ahol jelen van a vállalkozás. Lehet átfedés a Facebook-on, Instagramon és a LinkedIn-en megosztott tartalmak között, de érdemes figyelni az adott csatorna sajátosságaira is. Gondolok itt arra, hogy a LinkedIn-en inkább szakmai hírek kerülnek megosztásra, míg az Instagramon fotók vagy videók kevés szöveges tartalommal.  

Milyen alap lépései vannak a keresőoptimalizálásnak?

  1. keress olyan témákat, kulcsszavakat, kifejezéseket, amik a Te vállalkozásod szempontjából relevánsak.
  2. készítsd el a megfelelő tartalmat. (ez azt jelenti, hogy olyan tartalmat tegyél össze, ami választ ad arra, amit a kereső személy épp meg szeretne tudni)
  3. oszd meg hírlevélben, közösségi média felületeken ill. reklámozd az elkészült tartalmat

Írd be a keresőbe az adott kulcskifejezést, amire előrébb szeretnél kerülni, nézd meg, mi szerepel jelenleg az első néhány helyen. Fontos, ne másold le a tartalmat, légy egyedi. Csak ötletgyűjtésre használd a más által készített bejegyzéseket. Ha pedig átveszel valamit, mindenképp tüntesd fel a forrást.

tartalommarketing

Jó kiindulási pont lehet, ha megnézed a versenytársaid, ők milyen kulcsszavakra szerepelnek jól a keresőben. Ők mire fókuszálnak? Vajon milyen stratégia mentén haladnak?

Ha nem tudod, kik a versenytársaid, akkor se aggódj, több ingyenes SEO alkalmazás segít megmutatni, mely oldalak rangsorolnak hasonló kulcsszavakra, ill. segít olyan kulcsszavakat, kifejezéseket felfedezni, amikre érdemes tartalmat készítened. Ilyen program pl. az SEO Powersuite, aminek van ingyenes verziója és a használatával könnyedén megismekedhetsz a YouTube-on.

Fontos tudni, hogy a SEO-hoz, a keresőoptimalizálás eredményeihez idő kell, de manapság az emberek azonnali eredményeket akarnak.

Gondolj bele, ha ültetsz egy gyümölcsfát, akkor se holnapra várod hogy teremni kezdjen a fa, akár évek is kellhetnek hozzá. Ha viszont türelmesen kivárod az éveket, bőséges terméssel ajándékoz meg a fa. Szakértők szerint átlagosan 6-12 hónapnyi munka előzi meg azt, míg egy honlap jól kezd szerepel a keresőben, de témától függően ez lehet kevesebb vagy több.

Összefoglalás

A tartalommarketing esetén, mint mindenhol az online marketingben, a piackutatás az első lépése, ennek korábban külön blogbejegyzést szenteltem, melynek segítségével magad is meg tudod keresni a számodra releváns kulcsszavakat.

Készíts egy tartalomnaptárat, figyelembe véve a szakmád szezonalitásait. Pl. ha ruhákat árulsz, értelemszerűen ne a nyárra időzítsd a kabátról, csizmáról szóló tartalmakat. A tartalomnaptár készítésére számos applikáció, program létezik, de eleinte megteszi egy egyszerű naptár, akár a Google naptár felülete is, amit akár egyszerre többen is tudtok kezelni.

Ne felejtkezz el a terjesztésről sem! Végül, de nem utolsósorban pedig mérd az eredményeket!

Minden mindennel összefügg, a jó tartalom segíti a keresőoptimalizálás sikerességét, de a fizetett hirdetések eredményességéhez is hozzájárul. A közösségi média pedig abban segíthet, hogy kellő számú látogatóhoz jusson el az üzeneted. 

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük