Mit jelent az online marketing?
Az elmúlt néhány évben hatalmas változáson ment át a marketing, mondhatni az online térbe költözött. A marketing eszközök is megváltoztak. Ezzel a bejegyzéssel célom az online marketing fogalmának meghatározása és a legfontosabb online marketing eszközök ismertetése.
Sajnos sokan mossák egybe a direkt marketinget (pl. egy MLM rendszerben működő üzletet) az online, vagy digitális marketinggel. Ha beszélsz angolul, elolvashatod a Wikipedia „digital marketing” szócikkét.
Az online marketing célja -Szilágyi Balázs SEO szakembert és online marketing oktatással foglalkozó cég tulajdonosát idézve-, hogy a marketing szakember által képviselt cég nagyobb mennyiségben jusson el a célpiachoz, és nagyobb igényt teremtsen a termékeikre, szolgáltatásaikra. Ezt elsősorban online felületeken alkalmazott, tömegeket elérő kommunikációval hajtja végre.
A legfontosabb online marketing eszközök
A következőkben a legfontosabb online marketing eszközöket mutatom be a teljesség igénye nélkül:
- Weboldal
- SEO (Search engine optimization) vagyis keresőoptimalizálás
- Hirdetések – PPC, vagyis kattintás alapú hirdetések (pay per click) pl. a Facebook-on, a Google-ben, YouTube-on stb.
- Közösségi média marketing
- Tartalommarkating (content marketing), vagy blogolás
- Email marketing, hírlevelek
- Webanalitika pl. Google Analytics vagy Search Console, melyek segítségével nyomon követhetjük a honlapunk látogatottságát, a közönségünk demográfiai összetételét, és még rengeteg hasznos információt szerezhetünk belőle.
A következő cikkben egyesével is végigvesszük a különböző online marketing eszközöket és hogy mit érdemes tudni róluk.