Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Hírlevél küldés – Van-e még jövője az e-mail marketingnek?

Az email marketing, a hírlevelek küldése az egyik marketing eszköz a vállalkozó kezében, amivel kommunikálhat a feliratkozóik felé.

Miért kezdj bele az email marketingbe?

A legtöbb online marketing szakember egyetért abban, hogy vállalkozóként a legjobb dolog, amit tehetsz, ha „listát építesz”. Mit jelent ez a gyakorlatban? Azt, hogy minél több hírlevél feliratkozód van, akikhez közvetlenül kommunikálhatsz, annál több emberhez érsz el, ill. nem egy közösségi média algoritmusának kegyein múlik, megmutatja-e a tartalmad a követődnek.

email marketing

Időről időre felröppen a hír, hogy a legismertebb közösségi média csatorna, a Facebook kivonulhat az európai piacról. Az, hogy ez megtörténik-e, a jövő zenéje. Az igazán érdekes számodra ebből az, hogy gondold át a marketing stratégiád, ne csak egy csatornában gondolkodj, amivel el tudod érni az ügyfeleid, vásárlóid.

Miben hibázik sok vállalkozás?

Nagyon sok vállalkozás csak a Facebook-on tartja a kapcsolatot a követőivel. Fontos tisztában lenned azzal, hogy bármikor előfordulhat egy Tőled kívülálló ok miatt, hogy feltörik a fiókod, esetleg letiltanak valami miatt, illetve az is, hogy abbahagyja az európai működését a Facebook. Többen panaszkodtak már vállalkozói csoportokban, hogy évek munkája, több ezer fős követőtábor „szállt el” egy hasonló eset miatt. Nekik nem volt alternatív csatornájuk, ahol újra felvehették volna a kapcsolatot a korábbi követőikkel, vásárlóikkal. Mindent újra kellett kezdeni az elejéről.

Mit tehetsz, hogy ne essél ebbe a hibába? – Építs listát, kezdd el az email marketinget!

Mik azok a csatornák, amik a sajátjaid? A weboldal az egyik ilyen közvetlen kommunikációs csatorna, amivel közvetlenül tudsz szólni a követőid felé, a másik pedig a hírlevél

Miről lehet hírlevelet küldeni?

A hírlevél közvetlen eladásokat hozhat, újra vásárlásra bátoríthat, de arra figyelj, mint általában a tartalommarketing esetén, hogy ne csak értékesítési céllal küldj üzeneteket.

Adj értéket az olvasóidnak. Fontos, hogy ne azt, amit Te értékesnek gondolsz, hanem ami számukra is értéket jelent! Ha nem tudod, mi az, kérdezd meg bátran a célcsoportod! Írhatsz hírlevelet egy új blogcikk megjelenése kapcsán, bátran megoszthatod a régebbi blogbejegyzéseid is. Sokkal nagyobb lesz a Facebook posztok elérése is, ha kiküldöd hírlevélben, hogy „ez volt a múlt héten a legnépszerűbb Facebook bejegyzésem XY témában. Te láttad már?”

Miért olcsóbb az email marketing?

Gondolj bele, amikor Google vagy Facebook hirdetéssel veszel magadnak egy új érdeklődőt, vásárlót, a következő kampány időszakban újra fizetned kell a figyelméért ugyanezeken a platformokon. Viszont ha egyszer költesz rá, hogy „feliratkozókat vásárolj” hirdetésen keresztül, a jövőben őket már direktben eléred (ha csak nem iratkozik le a hírlevélről, de ha megteszi, ne bánd, mert nem volt komoly érdeklődő)

Mit kell tudni az email marketing technikai követelményeiről?

Technikailag egy hírlevél küldő szoftverre lesz szükséged. Ez lehet a Mailchimp, a Listamester, a Mailerlite, az Active campaign, a Sales autopilot, hogy csak a legismertebbeket említsem. A legtöbbet közülük van lehetőséged ingyen, elköteleződés nélkül kipróbálni.

Szükséged lesz egy „csali anyagra” is. Szilágyi Balázs online marketing szakértő mondta, hogy úgy tapasztalja, sok ember ma már könnyebben kinyitja a pénztárcáját, minthogy megadja az email címét. Akkora az információs zaj, ami körülvesz bennünket, hogy egyre bizalmatlanabbak az emberek, egyre kevésbé szívesen adják meg az adataikat. Ezért kell valami értékes (számára értékes!) valamit adnod cserébe az e-mail címéért. Lehet ez egy kupon, amit be tud váltani a webáruházadban, lehet egy ajándék videó, egy termékminta, egy e-book, egy ingyenes konzultáció, igazából bármi, ami a célcsoportod számára értéket képvisel.

Technikai értelemben szükséges még egy behúzó, vagy más néven feliratkoztató oldal, ahol a leendő feliratkozóid meg tudják adni a nevüket, email címüket. Itt ennél a pontnál minél kevesebb adatot kérj el, ha itt kéred el a születési dátumát, demográfiai adatait, sokan visszaléphetnek emiatt.

A mai fiatal generációt -a mostani szokásaikat elnézve- lehetséges, hogy nehezebb lesz email marketinggel megszólítani a jövőben. A fiatalokat célzó vállalkozások eredményesebbek lehetnek az Instagramon, Tiktokon, vagy influencer marketinggel.

További hasznos online marketing tartalmakért böngéssz a blogomon és kövess be a Facebookon is!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük