Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Online marketing eszközök felsorolása

Melyek a legfontosabb online marketing eszközök, melyeket minden vállalkozásnak ismernie kell? A bejegyzésben sorra vesszük vállalkozásod online jelenlétének elemeit, megérted majd, miért érdemes velük foglalkozni és hogyan segíthetnek neked is több érdeklődő ügyfelet, vásárlót szerezni.

Lássuk, melyek ezek az online marketing eszközök:

Weboldal

El lehet indítani egy vállalkozást weboldal nélkül is, de az idő előrehaladtával, ha komolyabb piaci szereplővé tervezünk fejlődni, mindenképp érdemes egy weboldalt készíteni vagy készíttetni a vállalkozásunknak. Az emberek ma már elvárják, hogy gyors és pontos információhoz jussanak egy adott cégről, ehhez előbb-utóbb nélkülözhetetlen egy saját weboldal.

A weboldal és a hírlevél azok a felületek, amiket a vállalkozás sajátjának mondhat. A közösségi média felületek bármennyire is népszerűek, azonban a jelenleg legnépszerűbb közösségi média, a Facebook európai kivonulásáról időről időre szárnyra kapnak pletykák, illetve sokan emlékezhetünk még a magyar elődre, az IWIW-re ami ténylegesen meg is szűnt.  Azt se felejtsük el, hogy mindannyian hallottunk már letiltott, feltört fiókokról is…

Legyen Neked is saját weboldalad

SEO, vagyis keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization) célja röviden az, hogy az általunk képviselt vállalkozás minél előkelőbb helyen, minél előrébb szerepeljen a Google találati listáján, ezáltal minél nagyobb forgalomhoz, több potenciális vevőhöz segítse hozzá a vállalkozást.

Hírlevél, vagy e-mail marketing

Egyre nagyobb a kommunikációs zaj, a közösségi médiában sokan panaszkodnak a romló elérésekre, arra, hogy szinte már csak hirdetésekkel lehet a saját közönségünk szeme elé kerülni. A hírlevél, a honlaphoz hasonlóan a sajátunk, egy közvetlen kommunikációs csatornát jelent a vállalkozás célcsoportjához. Hitelességet, bizalmat tud vele építeni a vásárlói szemében és nem utolsósorban közvetlen eladásokat is generálhatunk vele.  

Hirdetések

A cégünk növekedésével egy idő után megkerülhetetlen, hogy hirdetésre költsünk. Erre érdemes befektetésként tekinteni, amellyel több potenciális ügyfelet és nagyobb bevételt lehet elérni. A hirdetéskezelést sokan saját maguk intézik, de megbízhatunk vele hirdetéskezelő szakembert, vagy ügynökséget is.

Mit jelentenek a remarketing hirdetések?

Bizonyára Te is találkoztál már azzal, hogy pl. új mosógépet szerettél volna venni, beírtad a keresőbe pl. azt, hogy mosógép vásárlás, és onanntól fogva bármilyen oldal, amit meglátogattál, mosógép hirdetésekkel volt tele. Röviden ezt nevezzük remarketing hirdetésnek, amikor egy korábban meglátogatott honlap „köszön vissza” hirdetés formájában valahol máshol az interneten.  

Közösségi média kommunikáció

Közösségi média marketing

Magyarországon évek óta a Facebook számít a nagybetűs közösségi médiának, ahol szinte minden korosztályt el lehet érni. Sok vállalkozó panaszkodik azonban az egyre rosszabb elérések miatt. Érdemes egy kicsit körbenézni és választani a Facebook-on kívül legalább egy másik csatornát is, ahol a vállalkozásunk online jelenlétét építjük. Elsőként azt érdemes megvizsgálni, ki a vállalkozásunk célcsoportja és ennek megfelelően válasszunk platform-ot.

Az Instagram-on sem csak fiatalok vannak már jelen, egyre inkább hódít a TikTok, az online szolgáltatóknak a LinkedIn szinte kötelező, és a Pinterest kapcsán is nagyon jó elérésekről hallani.

Közösségi média tippekért olvasd el ezt a blogcikket. Segítséget kapsz benne többek közt a közösségi média stratégia kialakításához, a kommunikációs csatorna kiválasztásához. Ha pedig arra vagy kiváncsi, mit, mikor, hogyan érdemes posztolni a közösségi médiában, ezt a bejegyzést ajánlom.

Tartalommarketing

„Content is king” vagyis „A tartalom a király” mondja sok külföldi online marketing szakértő. A keresőoptimalizálásnak az egyik legfontosabb, ha nem a legfontosabb eleme a tartalom. A potenciális vevők, de még a Google is akkor fog szakértőként tekinteni a holnapunkra, ha minél több minőségi tartalom szerepel rajta. Ha sok blogcikk szerepel egy oldalon, akkor a célközönség, a látogatók szemében hitelességet, szakértői imázst tükröz.

webanalitika

Webanalitika

Miért fontos követni az analitikát? Mert akkor tudod, milyen célcsoporthoz kommunikálj. Lehet, hogy van egy kép a fejedben, hogy a Te termékeidet fiatal huszonéves lányok vásárolják és nekik kommunikálsz. Aztán megnézel egy analitikai eszközt és rájössz, hogy harmincas fiatal anyukák látogatják a honlapodat. Nekik teljesen máshogy kell kommunikálni, teljesen más érdekli őket, mint a gyermektelen húszas korosztályt.

Remélem, hasznosnak találtad az online marketing eszközökről szóló bejegyzésünket.

Még több hasznos tartalomért kövesd be a Facebook oldalunkat is!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük