Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Közösségi média stratégia – egyszerű és hatékony tippek a jobb kommunikációért

Ebben a cikkben néhány hasznos tippet és ötletet szeretnék megosztani Veletek a közösségi média stratégia kialakítása kapcsán, mellyel célom hogy egyszerűbb és hatékonyabb legyen a közösségi média kommunikációtok.

Ha gondban vagy, melyik közösségi média csatornán érdemes jelen lenned a vállalkozásoddal, miről posztolj, milyen tartalmakat néznek manapság szívesen az emberek, maradj velem.

Miért fontos a marketing stratégia kialakítása egy vállalkozás életében? Erről egy korábbi bejegyzésben, itt írtam részletesen.

A közösségi média marketing koronázatlan királya

Évek óta Magyarországon a Facebook a nagy betűs közösségi média, mondhatni a közösségi média marketing koronázatlan királya. Bátran mondhatjuk, ma már szinte minden demográfiai csoportot el lehet rajta érni. A vállalkozók, üzleti oldalt üzemeltetők azonban egyre gyakrabban panaszkodnak a romló elérésekre, illetve arra, hogy már szinte csak hirdetéssel lehet a célközönség szeme elé kerülni.

Érdemes egyáltalán a Facebook-on jelen lenni? Olvass tovább, kiderül, mit mond erre az egyik legismertebb magyar online marketing szakértő.

közösségi média marketing
közösségi média marketing

Szilágyi Balázs elismert online marketing szakértő, a Honlapra Fel tulajdonosa azt javasolja, hogy induláskor kezdjünk a Facebook-on, és válasszunk mellé még egy csatornát, később pedig érdemes annyi fórumon jelen lenni, amennyin a lehetőségeinkhez mérten tudunk.

Balázs szerint a közösségi média marketing (és maga a sikeres online marketing) titka a mennyiségben rejlik. Ez azt jelenti, hogy sok bejegyzést kell közzétenni, megosztani, természetesen azzal a kritériummal, hogy a tartalom minősége is rendben legyen.

Ha nem a Facebook-ot, akkor melyik közösségi média csatornát használjunk?

A fiatalok körében egyre népszerűbb az Instagram, ahol inkább képeket, videókat lehet megosztani.

A Youtube továbbra is felkapott, de nem minden vállalkozás profiljába illik bele, hogy videós tartalmakat készítsen. Sokan idegenkednek a videózástól, de mindenképp érdemes megemlíteni, hogy ezzel más is így van, éppen emiatt (a Facebook-hoz képest) nagyon kevés vállalkozás van fenn a legnagyobb videós megosztó platform-on. Ha valaki rászánja magát a videók készítésére, komoly helyzeti előnyhöz juthat a konkurenciával szemben.

A fiatalok körében berobbant a TikTok, ahol néhány perces videós tartalmakat lehet megosztani.

A Pinterest sokak fejében még mindig úgy él, ahol lakberendezési tippeket lehet szerezni, pedig ezen már rég túlnőtt. Hatalmas előnye, hogy míg a Facebook-on egy bejegyzés max. néhány napig jelenik meg, utána megy a süllyesztőbe, addig a Pinterest-es tartalmak akár évekkel később is találatként megjelennek a felhasználóknak.

A LinkedIn a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata, azonban kevés vállalkozás képviselteti magát még ezen a platformon. Óriási lehetőségek rejlenek benne, kiválóan működik kapcsolatok építésére is. Az előfizetéssel igénybe vehető tanuló felületén pedig elismert szakemberektől tanulhatsz többek közt személyiség- és vállalkozásfejlesztés, stratégia, marketing, projekt menedzsment készségeket, de ezerféle más dolgot is. Érdemes megnézni, az egy hónapos próba időszak alatt díjmentesen kipróbálhatod a Prémium funkciókat is.

A legfontosabb kérdések közösségi média marketing stratégia kialakításakor

A tartalom tervezésekor nagyon fontos tisztában lenni vele, hogy mi a célunk vele? Az eladást szeretnénk növelni, vagy az ismertségünket inkább?

Ki a célközönségünk? Mi érdekli őket? Mik a kihívásaik, a fájdalmas pontjaik? Ez azért fontos, mert leginkább a vágyaikkal és a félelmeikkel lehet vásárlásra ösztönözni az embereket.

Ki a felelős a közösségi média marketing tevékenységért? Te magad megcsinálod, vagy kiszervezed inkább?

Érdemes „content calendar”-t, vagyis egy tartalomtervezőt használni (ami akár egy klasszikus naptár is lehet), amiben legalább egy hónapra előre megtervezed a megosztani kívánt tartalmak témáját. Ha tudsz, iktass be havonta 1 tervező napot a naptáradba.

Próbálkozz változatos bejegyzésekkel, értem ezalatt a képek stílusát, a szöveg hosszúságát, megfogalmazását pl. közvetlen, haverkodó stílus jön be a közönségednek, vagy inkább a hivatalosabb. Fontos, hogy találd meg az egyéni stílusodat, ahogy te szeretsz írni, ne másolj másokat! Hidd el, átjön a közönségnek, ha természetesen magadat adod. Gary Vee mondta egyszer:

„Csinálj bármit, az emberiség 1%-a szimpatizálni fog veled. Közel 80 millió ember szimpátiája elég lesz neked?”

Hasznos technikai tanácsok a közösségi média marketing kapcsán

A Facebook üzleti felületén van lehetőség bejegyzés időzítésére, de nem mindegyik közösségi média felületen lehetséges. Elérhetőek olyan időzítő programok, mint a Buffer, a Hootsuite, Sprinkl vagy a Later.com, ahonnan egyszerre akár több felületre is időzíthetünk posztokat, amivel nagyon sok időt spórolhatunk.

Végül, de nem utolsósorban pedig ne felejtsük el, hogy emberekhez kommunikálunk. Tegyük ezt bármilyen csilivili eszközről, bármilyen fancy közösségi média platform-ról, a legalapvetőbb igazság, hogy embereknek adunk el, embereket kell meggyőzni arról, tőlünk vegyenek meg egy adott terméket, vagy szolgáltatást. Az emberek vágyaihoz, félelmeihez szóljunk, arra kínáljunk megoldást. Ha pontosan ismerjük a célközönségünk, sokkal többet nyom a latba, mintha naprakészek vagyunk a közösségi média marketing trendek kapcsán.

A másik nagy titok, amiről sokan elfeledkeznek a közösségi média marketingben, hogy ez a műfaj nem sprint, hanem maraton. Idő, amíg beérik a fáradozásaink gyümölcse. Sok sikert kívánok!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük