Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Miért fontos a stratégia kialakítása?

Az üzleti és a marketing stratégia kialakítása az egyik első teendők közé tartozik a vállalkozások életében.

Biztos vagyok benne, hogy sok időt és energiát fordítasz a vállalkozásodra, sokat dolgozol, hogy a képzeletbeli ranglétrán egyre feljebb és feljebb juss.

Miért fontos néha megállni és körbenézni? Gondolj csak bele. Keményen dolgozol, haladsz felfelé a lépcsőfokokon, mindent megteszel a sikerért. És abban biztos vagy, hogy a megfelelő épülethez támasztottad a létrádat? Biztosan a céljaid felé haladsz?

marketing stratégia
Alakítsd ki a saját stratégiád!

Mi a célja a vállalkozásodnak?

Szoktál azon gondolkodni, hogy miért létezik a vállalkozásod?  Mi a célja a világon? Hová szeretnél eljutni 3 vagy 5 év múlva? Bill Gates mondta egyszer, hogy az a baj az emberekkel, hogy túlbecsülik, amit 1 év alatt elérhetnek és alábecsülik azt, amire 5 év alatt képesek.

Határozz meg mérhető formában célokat magadnak. Pl. 1 év alatt ekkora bevételt, vagy ennyi ügyfelet szeretnék elérni a vállalkozásommal.

Szerintem az is nagyon fontos, hogy a személyes céljaiddal is tisztában légy és időről időre vizsgáld felül azokat. Egyrészt motivációt jelent egy nehezebb reggelen, ha tudod, hogy miért vállalkozol, ill. segít értelmet találni egy hullámvölgyben is, ha tudod, mi az a cél, amiért dolgozol.

Induláskor nagyon fontos feltennünk ezeket a kérdéseket, de nem csak a kezdetekben, hanem 3-6 havonta érdemes újra és újra áttekinteni a céljainkat, azt hogy hol tartunk most és hogy hová szeretnénk eljutni.

Milyen értéket teremtesz a vállalkozásoddal?

Milyen hasznuk származik belőle az embereknek, hogy tőled vásárolnak?

Mondok egy példát. Ha csak annyit mondasz a termékedről, hogy 10 kg-ot lehet fogyni a segítségével, ez így önmagában nem sokat mond. De ha azt kommunikálod, hogy a segítségével újra lépést bírsz tartani a 3 éves gyerekeddel/unokáddal, hogy a nők/férfiak végre újra elismerő pillantásokkal mérnek majd végig az utcán, a feleséged/férjed büszkén húzza ki magát melletted, ha együtt mutatkoztok egy rendezvényen. Ugye, hogy ezek sokkal jobban hangzanak?

Ragadj tollat és papírt és válaszold meg a kérdéseket

SWOT analízis

Biztosan hallottál már Te is a SWOT analízisről, mely a következő angol mozaikszavakból áll össze: strenghts (erősségek), weaknesses (gyengeségek), opoortunities (lehetőségek) és a threats (veszélyek).

Nem elég, hogy hallottál róla, vagy valamikor az iskolában tanultál róla, hanem le kell ülni és valóban felmérni a személyes erősségeid, gyengeségeid.  A vállalkozásod esetén is fontos, hogy tisztában legyél vele, mit szeretnek az ügyfeleid, miért vásárolnak Nálad, miért térnek vissza. Ha nem tudod, mi a Te „különleges képességed”, X faktorod, kérdezd meg bátran a vevőidtől. Ha pedig már tudod, kommunikáld bátran!

Most pedig fogj egy papírt és tollat, és gondold végig a fentieket.

A következő cikkben a marketing stratégiát járjuk körbe részletesebben. További hasznos tippeket, ötleteket találsz a LinkedIn oldalamon!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük