Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Weboldal készítés – mire figyelj, ha saját weboldalt szeretnél

Ebben a blogcikkben az egyik legismertebb és legtöbbet használt marketing eszközt, a weboldalt szeretném körbejárni. A weboldal készítés kapcsán megnézzük, mikor érdemes webfejlesztő szakember segítségét igénybe venni. Hogyan tudod kiszűrni, hogy jó szakemberhez kerülj, ill. azt is átnézzük, mik a leggyakoribb hibák weboldal készítése során.

El lehet indítani egy vállalkozást weboldal nélkül is, de előbb-utóbb ha komoly piaci szereplővé szeretnénk válni, nélkülözhetetlen marketing eszköz a saját weboldal. Fontos, hogy az alapvető információkat, mint a nyitvatartási idő, telefonszám azonnal elérhető legyen az érdeklődőknek.

Miért legyen saját weboldalad?

A weboldal és a hírlevél azok a felületek, amiket egy vállalkozás sajátjának mondhat. A közösségi média felületek bármikor megszűnhetnek, fizetőssé válhatnak, arról nem is beszélve, hogy az algoritmus a követők töredékének mutatja meg a bejegyzéseid fizetett hirdetések nélkül. Helyesen használva a közösségi média felületek és a weboldal egymást erősítik az online térben.

TIPP: Ha helyi üzleted van, vagyis fizikailag is kiszolgálsz vevőket, nagyon fontos, hogy szerepelj a Google Cégem adatbázisban is. Így, ha Hozzád közel keresi valaki a szolgáltatásaid, rögtön megtalálhat. Sok hasznos információt találsz ebben a blogbejegyzésben, ha helyben vállalkozol.

weboldal készítés

Weboldal készítés saját kezűleg vagy szakember segítségével?

Ma már akár néhány óra alatt is létrehozhatod a saját weboldalad, de én mindenképp azt javasolnám, hogy szakemberrel egyeztess. A WordPress weboldal sajátkezű készítésére most nem térnék ki, millió tutorial anyagot lehet hozzá találni a YouTube-on.

Manapság már nagyon sokan értékesítenek weboldalakat, mondhatni a weboldal készítés egyszerűbb, mint valaha. A tartalomkezelő rendszerek (CMS) segítségével, amilyen pl. a WordPress , túlzás nélkül állíthatom, hogy akár egy hétvége alatt meg lehet tanulni egy egyszerűbb honlap elkészítését és némi gyakorlást követően mindössze néhány óra ráfordításával létre lehet hozni egy honlapot.

Ez az előny könnyen hátránnyá alakulhat akkor, ha egy nem hozzáértő „szakemberrel” hoz össze bennünket a sors. Laikusként mire érdemes figyelni weboldal készítési projekt során ill. hogyan találunk valóban hozzáértő szakembert? A későbbiek során részletesen megnézzük ezt is.

Mivel foglalkozik egy webfejlesztő?

A webfejlesztő a lehető legegyszerűbb megfogalmazás szerint weboldalakat készít és tart karban. Munkájának eredményeképp a weboldalak jól néznek ki, gyorsak, felhasználóbarátak. Ma már a reszponzivitás is nagyon fontos szempont a weboldalak készítése során.

Mit jelent a reszponzív weboldal? Olyan oldalt jelent, ami mobil nézetben és asztali nézetben is „jól néz ki”, olvasható. Ma már többen keresik fel a weboldalakat mobilról, ezért fontos rájuk is odafigyelni, hogy megfelelő élményhez jussanak.

Gondolom, Te is találkoztál már nagyon lassan betöltődő weboldalakkal. A gyorsaság is egy nagyon fontos szempont a látogatók részéről. Ha egy weboldal lassan töltődik be, már lépnek is tovább a látogatók a következő keresési találatra.

Ha komolyabb forgalmú weboldalt szeretnénk (márpedig ki ne szeretne nagy forgalmú weboldalt és sok potenciális ügyfelet), mindenképp érdemes online marketing eszközökkel is támogatni a weboldalt, melyek igazi vevőcsalogató mágnesként tudnak működni.

Ez egyrészt segít nyomon követni a weboldal látogatottságát, könnyebb és hatékonyabb  hirdetéseket lehet készíteni.

Mik a leggyakoribb webfejlesztés feladatok?

A következőkben néhány gondolat erejéig nézzük át, milyen feladatokban fordulhatsz webfejlesztőhöz.

weboldalak készítése – olyan céges honlapokat készítésében tud segíteni egy webfejlesztő, melyeket online marketing eszközökkel kapcsolnak össze pl. egy hírlevél küldő szoftverrel (pl. Mailchimp, Sales Autopilot), valamilyen webanalitikai eszközzel, pl. ilyen a Google Analytics, vagy hirdetési felülettel (pl. Google Ads vagy Facebook hirdetéskezelő felülete, közösségi média oldalakkal.

webáruházak készítése – egyedi webáruház fejlesztések kapcsán is bátran fordulhatsz webfejlesztőhöz, ezeket össze tudják integrálni fizetési rendszerekkel, (pl. Simple, Barion vagy a PayPal) vagy akár komplex ügyviteli rendszerrel, ami pl. a készletet ellenőrzi, vagy egy CRM rendszerrel

landing oldalak* készítése

one-pager oldalak készítése – ezek egyoldalas weboldalakat jelentenek, amik egy-egy terméket, szolgáltatást vagy egy portfóliót mutatnak be

*A landing oldalak kifejezetten egy termékről vagy szolgáltatásról szólnak, egy digitális kampány kapcsán készülnek és a céljuk, hogy valamilyen cselekvésre (pl. konverzióra) ösztönözzék a látogatókat. Ilyen lehet többek között egy termék megvásárlása vagy hírlevélre való feliratkozás, rendezvényen való részvétel.

Megrendelőként mire érdemes odafigyelned, ha weboldalt készíttetsz?

  • fontos, hogy készüljön  árajánlat, melyben részletesen szerepelnek az egyes fejlesztési feladatok és azok költség vonzata
  • fontos továbbá, hogy készüljön szerződés, melyben a munka legfontosabb mérföldkövei, határidői szerepelnek.
  • Arra is érdemes rákérdezni, hogy az egyszeri munkát követően szükséges lehet-e későbbi fejlesztés, karbantartás a weboldal kapcsán
  • Lényeges szempont, hogy gyors legyen az oldal betöltődési sebessége
  • A weboldal kialakítása reszponzív legyen – egy nemrég publikált kutatás szerint világszerte az emberek 51.2%-a mobil eszközről használja az internetet, míg 44,6% inkább asztali gépről. A tabletek aránya mindösszesen 4,14%. Érdekesség még a felmérés eredményeiben, hogy munkaidőben inkább asztali számítógépről keresnek az emberek, míg a szabadidejükben ugyanazt az oldalt mobil eszközről látogatják meg újra.
  • A weboldal készítése során felhasznált fotók, grafikák legyenek egyediek, jogtiszták, a legjobb, ha erre van lehetőség, hogy saját fotót használjunk. Ha ez valami miatt nem lehetséges, ma már sok jogtiszta stock fotó érhető el ingyen vagy akár 1-2 dollár ráfordítással.
  • A tartalomkezelő rendszer legyen logikus, áttekinthető egy laikus számára is. Ez azért fontos, hogy a későbbiekben a weboldal tartalmát érintő egyszerűbb módosításokat, esetleg cikkek publikálását te is egyszerűen végre tudd hajtani
  • Fontos megemlíteni a keresőoptimalizálást, más néven SEO-t is. Ez abban segít, hogy minél előrébb szerepeljen a weboldal a keresőben.
  • Legyen az oldal analitikai eszközökkel összekötve (Google Analytics, Search Console) – ezek nélkül csak vaktában próbálkoznál a tartalmak megjelenítésével. Az analitikai eszközök segítségével megismerheted az olvasóid, a szokásaikat, és a preferenciájuk mentén alakíthatod a további kommunikációd.

Mik a leggyakrabban előforduló hibák weboldal készítésekor?

  • az egyik gyakori hiba a lassú betöltődés. Sokszor kitértünk már rá korábban, hogy az emberek manapság néhány másodpercnél többet nem szeretnek várni egy oldal betöltésére
  • nem készül árajánlat, szerződés, csak szóban állapodnak meg a felek, esetleg félreértik egymás a vállalt feladatok, határidők tekintetében
  • rossz minőségű, vagy nem jogtiszta képek kerülnek fel a weboldalra
  • elmarad a Cross-browser tesztelés – ez azt jelenti, hogy nem teszteli a fejlesztő, hogy minden böngészőben egyformán jól jelenik-e meg weboldal
  • az elkészült honlap nem reszponzív – ez azért hátrány, mert a Google hátrébb rangsorolja a nem reszponzív weboldalakat, másrészt a felhasználói élmény is sérül
  • gyakran előforduló hiba, hogy hiányzik a cselekvésre ösztönzés pl. hívjon bennünket, írjon üzenetet, kérjen árajánlatot, stb.
  • nincs karbantartás, sem utánkövetés

Bízom benne, hasznosnak találtad a fenti összefoglalót. További hasznos olvasnivalókért látogasd meg a marketing témájú blogom.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük