Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Mik a legnépszerűbb közösségi média csatornák?

Szeretnéd tudni, melyek a legnépszerűbb közösségi média csatornák? Melyek azok, ahol vállalkozóként mindenképp érdemes jelen lenned?

Egyre gyakrabban kérdezitek, lehet-e megoldás a jelenlegi gazdasági kihívásokra, ha beregisztráltok a TikTok-ra,  mert azt hallottátok, most az a menő közösségi média csatorna.

A közösségi média trendek jönnek mennek. Egy időben a Facebook csoportok voltak népszerűek, ott jobb eléréseket lehetett produkálni, akkor mindenki Facebook csoportokat csinált. Aztán rebesgetni kezdték, hogy most az Instagramon érdemes követőbázist építeni, aki él és mozog, ott van jelen.

A TikTok népszerűségére reagálva elkezdett videómegosztó platformmá válni az Instagram is a Reels funkcióval, nemrég pedig a TikTok jelentette be, hogy hamarosan képeket is meg lehet majd osztani a felületén, nem csak videókat.

Legnépszerűbb közösségi média oldalak 2022-ben

Alább látható egy 2022 januári statisztika, mely az aktív közösségi média felhasználók számát mutatja platformonként. Az aktív felhasználó azt jelenti, hogy legalább egyszer belépett az oldalra az elmúlt egy hónapban.

legnépserűbb közösségi média oldalak
legnépszerűbb közösségi média oldalak

A legnépszerűbb közösségi média oldalak aktuális listáját itt éred el.

Érdemes a legnépszerűbb közösségi média oldalakat lesni?

Alapvetően úgy gondolom, hogy a döntést, mely közösségi média csatornán érdemes jelen lenned, meg kell hogy előzze egy alapos célcsoport felmérés és versenytárs elemzés.

Sokan gondolják, hogy a fejükben van az egész stratégia, minek vacakolni mindenféle felméréssel, nekik nincs idejük ilyesmire, elindulnak és majd csak lesz valami. Pedig rengeteg felesleges körtől kímélheted magad egy jól felépített marketing stratégiával, egy jól összerakott tartalommarketing stratégiával.

Közösségi média stratégiai ötletekről itt írtam korábban.

legnépszerűbb közösségi média

Mi az a legnagyobb közösségi média ziccer, amit jó eséllyel te is kihagysz a közösségi média kommunikációdból?

Lehet hajkurászni az épp aktuálisan legnépszerűbb közösségi média csatornákat, csak épp nem érdemes.

Nem lehet egy mindenkire, minden vállalkozásra működő instant receptet megosztani. Függhet az iparágadtól, a tevékenységi körödtől, mely közösségi média platformokon érdemes jelen lenned. Az aktuális divathóbortoknál sokkal lényegesebb, hogy a stratégiai céljaid rendben legyenek, hogy a megfelelő célcsoporthoz szólj. A buyer persona kialakításáról itt írtam korábban. Ez az egyik legfontosabb feladat, hogy a közönséged tűpontosan meg tudd célozni, hogy minden egyes szavadnél azt érezzék, “wow, ezt pont nekem találták ki”.  

A legtöbb online marketing szakértő egyetért abban, hogy a legértékesebb még mindig a saját lista építése. Az email marketing még mindig az egyik leghatékonyabb marketing eszköz, melyet nem érdemes kihagyni a repertoárodból.

Használod a LinkedIn-t?

Tudtad, hogy a LinkedIn-nek több, mint 750 millió felhasználója van több, mint 200 országban? A Kingsta felmérése szerint mindössze 3 millióan osztanak meg tartalmat. Vagyis a felhasználók elenyésző hányada készít bejegyzéseket. Viszonyításképp írom, hogy az Instagramnak ezzel szemben 1,2 mrd felhasználója van és 87%-uk készít tartalmat. (Forrás:TrueList)

Az összes többi közösségi média csatornán rengeteg felhasználóval versenyez a tartalmad, míg a LinkedIn-en sokkal nagyobb eséllyel látják a bejegyzéseid a követőid/ismerőseid.

Érzed a különbséget? Ha B2B szektorban tevékenykedsz, mondhatni kötelező számodra a LinkedIn jelenlét, de erősen ajánlatos akkor is, ha B2C szegmensben vagy jelen.

közösségi média marketing

Következtetés

Érdemes nyitott szemmel járni, ami a legnépszerűbb közösségi média csatornákat illeti, de nem érdemes felülni minden divathóbortnak. Sokkal lényegesebb, hogy tedd rendbe a stratégiai céljaid, tudd, milyen irányba halad a vállalkozásod, alakítsd ki a célközönséged, a buyer persona-t.

Kérdésed van? Elakadtál? Örömmel segítek!

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük