Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Közösségi média kommunikáció – mit, mikor, hogyan posztoljunk?

Egyszerű, könnyen használható javaslatok a közösségi média kommunikáció kapcsán

Mi az első lépés a közösségi média feladatok során?

A közösségi média kommunikáció során az első és legfontosabb lépés, hogy meghatározd azt, milyen céllal posztolsz. A márkaismertséged szeretnéd növelni, vagy ügyfeleket szerezni? Listát szeretnél gyűjteni vagy az érdeklődő, még bizonytalan ügyfél jelölteket meggyőzni? Olvasd el a közösségi média stratégia kapcsán írt korábbi bejegyzésünket is!

Miket érdemes posztolni?

Erre az egyszerű válasz, hogy bármit, nincs kőbe vésett aranyszabály, illetve iparáganként is változó lehet. Fontos, hogy ne csak úgy random kitegyünk valamit, amikor eszünkbe jut -bár ez is jobb a semminél- hanem tervezzük meg előre, miről szólnak a bejegyzéseink.

Ha van rá lehetőséged, iktass be pl. havi 1 tervező napot, amikor el tudod készíteni akár a havi bejegyzés terveidet is és be is tudod ütemezni őket előre. Érdemes egy content calendar-t, vagyis tartalomnaptárat is vezetni, ami tartalmazza, mikor milyen bejegyzést tervezel közzétenni. Erre a célra egy Google naptár is tökéletesen megfelel.

Facebook – a nagybetús közösségi média ma Magyarországon

Konkrét poszt javaslatok a közösségi média kommunikációdra

Most lássunk néhány konkrét tippet, miket tudsz megosztani a közösségi média kommunikációd során. Ha arányaiban kellene meghatározni, miről írj, 6-ból 3 bejegyzés az iparágadra vonatkozzon, 2 olyan dologra, „amire büszke vagy” és csak 1 legyen a posztok között, ami értékesítés.

Most lássuk a tippeket:

  1. Bemutatkozás, értékek, hitvallás
  2. Mi a te nagy miérted?
  3. Edukáció az iparágaddal kapcsolatban
  4. Az iparágad tipikus tévedései
  5. Betekintés a cég életébe, karácsonyi buli, így dolgozunk, stb.
  6. Hogyan szerezted az első ügyfeled?
  7. Előtte, utána képek, történetek – pl. Ferinek ilyen élete volt, majd igénybe vette a szolgáltatásom, és ez történt vele.
  8. Ki a példaképed, akár a szakmában, akár a civil életben?
  9. Mi a kedvenc könyved? Épp mit olvasol? Miért volt rád nagy hatással?
  10. Hogyan zajlik a kapcsolatfelvétel, ajánlatkérés, együttműködés veled?
  11. Mik a leggyakoribb kérdései a vevőidnek, ügyfeleidnek?
  12. Ügyfelek visszajelzései a munkádról, rólad.
  13. Esettanulmány
  14. Játék, szavazás, verseny
  15. Kérdések
  16. Az iparágadat érintő hírek, aktualitások

Mikor posztoljunk?

A legtöbb embert ez foglalkoztatja, mikor érdemes a bejegyzéseket közzétenni, hogy a lehető legtöbb emberhez eljussanak. Ez is iparáganként változó lehet. Nem mindegy, hogy a célcsoportod pl. vállalkozókból, nyugdíjasokból, vagy GYED-en otthon lévő anyukákból áll. Általánosságban talán azt lehet mondani, hogy a munkaidő előtti 1 óra és az este 7-9 óra közötti bejegyzések elérése jobb, de ezt is érdemes saját magadnak kitapasztalni.

Annyival egészíteném még ki a fentieket, hogy általában az előre időzített bejegyzések elérése jobb, mint az azonnali megosztásoké. Ez is egy újabb érv lehet, hogy egyben előre tervezzük meg a bejegyzéseket.

Miben tud segíteni egy céges blog?

Emellett javasoljuk azt is, vezessetek céges blogot, amiben legalább heti 1 új bejegyzés megosztásra kerül. Ezzel több legyet üthettek egy csapásra, mert edukálod a célközönséged, előre eloszlathatod a felmerülő kérdéseket, kifogásokat, szakértői tekintélyt nyersz általa, sőt, közvetve az eladásokat is növelheted. Az új blogbejegyzéseket, de akár a régieket is megoszthatod a közösségi média felületeiden is.

Mikor eredményes egy poszt?

Itt a saját céljaid a meghatározóak természetesen, de a leginkább figyelendő az üzleti eredményességed, ill. azt is érdemes nézned, milyen arányban mennek tovább a látogatók a weboldaladra, hányan iratkoznak fel a hírleveledre, stb.

Érdemes rendszeresen nyomon követni a statisztikákat, utánamenni, ha valamilyen szempontból kiugró eredményeket látsz. Ne ess abba a hibába, hogy naponta nézegeted és stresszelsz rajta!

Mit tehetsz a nagyobb aktivitásért?

Legfontosabb, hogy adj minőségi tartalmat. Legyél igazán önmagad. Kérdezz, kommentelj, beszélgess, kérj segítséget. Érdemes megosztó tartalmakat feldobni, amihez hozzászólnak az emberek, de arra figyelj, hogy semmiképp se provokálj!

Honnan szerezz jogtiszta képeket?

A legjobb, ha a saját képeid használod, de van sok ingyenesen használható fotómegosztó oldal is, páldául a Pixabay, a Pexels, vagy az Unsplash . Ha nem szeretnéd, hogy mindenhol a te fotód köszönjön vissza, akár 1-1 dollárt érdemes beruházni stock fotó vásárlására is.

A Canva-val ma már gyorsan, egyszerűen össze lehet állítani igényes fotókat, montázsokat. A program ingyenes verziója is rengeteg lehetőséget kínál, érdemes megtanulni.

Összefoglalás

Nincsenek trükkök, vagy csodaszerek. Ez a sportág nem sprint, hanem sokkal inkább maraton. Ahogy a mezőgazdaság működik: elvetik a magot, majd gondozzák, öntözik, nem lehet egyből rohanni, hogy aratni akarok.

A legfontosabb a közösségi média kommunikáció kapcsán, hogy csináld! A többin már lehet idővel finomítani. Ne legyél türelmetlen, idő míg beérik a fáradozásaid gyümölcse.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük