Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Ügyfélszerzés – avagy hogyan szerezzünk új ügyfeleket a vállalkozásunknak?

Az ügyfélszerzés egyre nagyobb kihívás a KKV-k számára, mivel az ügyfélszerzés költségei kb. 50%-kal emelkedtek az elmúlt 5 év során. Mit tehetsz, hogy új ügyfeleket vonzz be a vállalkozásod számára? Ha még nincs, érdemes a stratégia kialakításával kezdeni.

Most pedig következzen első ügyfélszerző tippünk:

  • Alakíts ki ügyfélprofilt, más szóval avatárt (a buyer persona is használatos kifejezés marketinges körökben). Képzeld el az ideális ügyfeledet és tudj meg róla minél többet! – Ilyen kérdések lehetnek például:
    • Hány éves? Van családja, vannak gyerekei? Hol dolgozik? Mennyit keres? Mit csinál a szabadidejében?
    • Mik a problémái? Mire vágyik? Mik a félelmei? Milyen kifogásokat mond általában? Mi képvisel számára értéket?

Ügyfélszerzés – példa a való életből

Vegyünk egy egyszerű példát. Egy edzőtermet szeretnék népszerűsíteni. Nem kommunikálhatok mindenkinek, aki szeret mozogni. Sok vállalkozás ott téved, hogy mindenkihez próbál szólni a kommunikációjával.

Gondolj csak bele! Teljesen más érvekkel lehet megfogni egy fiatal hölgyet aki le akarja vezetni az irodai stresszt egy pörgős zumba órával, vagy egy szenior korosztályba tartozó hölgyet aki egy nyugis pilates órát keres. Egy kisgyerekes anyukát pedig lehet azt értékelné igazán, ha magával vihetné az órára a babáját is.

Sokkal hatékonyabb, ha megtalálod azt a réspiacot, amit ki szeretnél szolgálni és személyre szabottan hozzájuk szólsz.

Következő ügyfélszerző tippünk:

  • Mérhető és elérhető célokat tűzz ki a vállalkozásod számára! – Ha naponta nézed a különböző statisztikákat, webanalitikai eszközöket, könnyen elmehet a fókusz. A legfontosabb számokat nézd csak! Mik lehetnek ezek: a vállalkozás bevétele, a weboldal látogatóinak a száma, hírlevél feliratkozók, stb.
  • Értékes, könnyen emészthető tartalmat adj a közönségnek. Ha lehet, sztorizz minél többet. Az emberek imádják a történeteket. Azt is jó, ha tudod, hogy az emberek 70%-a többször, több csatornán is találkozik egy cég nevével, mielőtt vásárlásra szánná rá magát.

Milyen konkrét ügyfélszerző módszerek léteznek?

  • Ráírsz valakire, egy régi ismerősre vagy egy csoport tagjára, olyasvalakire akinek valamilyen interakciója volt a bejegyzésed kapcsán. Megkérdezheted, mi tetszett benne?
  • B2B ügyfélszerző módszer lehet az előző pont továbbfejlesztett változata, pl. úgy keresel fel egy céget, hogy előtte végeztél egy kis kutatómunkát és személyre szabottan teszel nekik egy ajánlatot.
  • kereshetsz együttműködő partnereket rokon szakmákból pl. fodrász-műkörmös, akikkel egymást ajánlhatjátok
  • lokális keresések során a Google my Business fiók sokan nyomhat a latba, hogy rád találjanak. ösztönözd a meglévő ügyfeleid, hogy adjanak értékelést
  • Vegyél részt kapcsolatépítő, networking rendezvényeken! Ma már ehhez a szobád sem kell feltétlenül elhagyni, nagyon jó lehetőségek vannak különböző Facebook csoportok által is kapcsolatokat építeni az online térben.
  • Mesélj történeteket, milyen haszna volt az ügyfeleidnek abból, hogy a terméked/szolgáltatásod használták? Hogyan változott meg az életük? Milyen pozitív dolog történt velük ennek hatására?
  • pozicionáld magad! Mi tesz téged mássá? Mi tesz különlegessé? Mi a te X faktorod?

Fontos, hogy a piaci helyzettel is legyél tisztában, mérd fel a konkurenseidet is. Ehhez nyújt segítséget a piackutatás témában írott korábbi blogbejegyzésem.

Ha hasznosnak találtad a cikket, oszd meg mással is. További praktikus ötletek online marketing témakörében kisvállalkozók számára a blogomon és a Facebook oldalamon. Kövess ott is 😊

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük