Marketing4You Online marketing tervezés és kivitelezés

Mit jelent a SEO szövegírás?

A SEO az angol Search Engine Optimization kifejezés rövidítése és keresőoptimalizálást jelent magyarul. Míg a SEO szövegírás röviden kulcsszavakra optimalizált tartalomkészítést jelent.

Miben más a SEO szövegírás?

A hagyományos blogcikkek írásától abban különbözik a SEO szövegírás, hogy itt előre meghatározott kulcsszavakra készül a szöveg kifejezetten azzal a céllal, hogy a kereső minél előrébb rangsorolja a bejegyzést. Célja ugyanakkor az is, hogy a látogatónak is minőségi élményt nyújtson.

Nem véletlen hangoztatja még mindig nagyon sok online marketing szakértő itthon és angol nyelvterületeken egyaránt, hogy „Content is king” vagyis a tartalom a király a SEO-ban. A SEO szövegírás, a tartalomkészítés még mindig nagyon fontos eleme a keresőoptimalizálásnak.

Milyen egyéb fontos elemei vannak még? A SEO-ról részletesebben ebben a cikkben írtam korábban.

A SEO szövegírás teljesen új dimenziókat nyithat meg a vállalkozás ismertsége és jövedelmezősége előtt

Az a célja a SEO szövegírásnak, hogy a látogatóknak és a keresőrobotoknak is kiemelkedő minőségű információt nyújtson, vagyis nem elég a szövegben a kulcsszavak felhalmozása, adott esetben ez utóbbi akár büntetést is vonhat maga utána Google részéről.

Mitől minőségi egy tartalom a Google számára? Ha értesz angolul, itt elolvashatod, milyen kritériumok alapján értékeli a tartalmat a Google.

Miért előnyös egy jó SEO szöveg?

Röviden összefoglalva azért előnyös, mert a minőségi tartalommal nem csak a látogatók, hanem a Google szemében is szakértőkké válhatunk. Minél több alkalommal találkozik a nevünkkel/a vállalkozásunk nevével a potenciális vevő, annál biztosabb, hogy legközelebb eszébe jutunk, ha a mi termékünk/szolgáltatásunk az, amire épp szüksége van. Fontos, hogy mindig szerepeljen valamilyen „call to action” a szövegben, vagyis cselekvésre való felhívás.

Szerepeljen benne, mit szeretnénk az olvasótól pl. hogy regisztráljon a hírlevelünkre, tekintse meg az ajánlatunkat, vagy olvassa el a másik blogcikkünket is.

A jó szöveg ismérve továbbá, hogy segíteni akar a látogatónak, a nagyon sales-szagú tartalmakat nem szeretik az emberek a blogcikkek között sem.

Mit keresnek a vásárlók?

A kulcsszókutatás egy nagyon jó objektív eszköz arra, hogy megtudjuk, mi érdekli a célközönségünket. A piackutatásról és azon belül a kulcsszókutatásról ebben a blogbejegyzésben olvashatsz bővebben. Mindenképp nézz bele, mert az eszközökkel, amiket mutatok, olyan információkhoz juthatsz, amikért nagyvállalatok egy vagyonokat fizetnek piackutató cégeknek.

Honnan tudhatod meg, mi érdekli az olvasóidat?

Gondold végig, mik azok a gyakran feltett kérdések, amiket a vevők szoktak kérdezni egy terméked/szolgáltatásod kapcsán. Mit szoktak visszajelezni? Milyen bejegyzéseket szoktak leginkább kedvelni, megosztani a közösségi média oldalakon?

Örömmel segítek neked is SEO szövegírással, kulcsszókutatással! Jelentkezz ingyenes konzultációra, hogy átbeszéljük, neked miben segíthetek, hogy a te vállalkozásod is új lendületet kapjon. Keress meg, ha jó lenne 30 perc, amikor csak a te vállalkozásoddal foglalkozom.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük